ارتقای دانش سیاسی استادان و دانشجویان لازمه تعالی جامعه

ارتقای دانش سیاسی استادان و دانشجویان لازمه تعالی جامعه

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بر ضرورت ارتقای دانش سیاسی اساتید و دانشجویان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری انین، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در دیدار با رؤسای دانشگاه‌های استان و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی دانشگاه‌های گیلان، پیوند بین حوزه و دانشگاه را از ثمرات انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: دانشگاه‌ها مبدأ تحول و پیشرفت جامعه هستند.

وی با تأکید بر تقویت کارکرد‌های فرهنگی و پژوهشی مراکز دانشگاهی، عنوان کرد: امروز حوزوی آگاه و آشنای نسبت به جامعه و سیاست کاملاً دانشگاهی را درک کرده و دانشگاهی آگاه و فرهیخته و آشنا به مسائل روز نیز قشر حوزه را درک می‌کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تربیت قشر فرهیخته جامعه از ثمرات وحدت بین حوزه و دانشگاه است؛ ادامه داد: اقشار مختلف جامعه در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند؛ بنابراین توجه به ارتقای دانش سیاسی و اجتماعی استادان و دانشجویان برای تعالی جامعه ضرورت دارد.

فلاحتی با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین در دانشگاه‌ها، بیان کرد: در طول تاریخ شیعه چند دوره تحول عمیق علمی را شاهد بودیم و امروز سطح دانش در دانشگاه‌های کشور به‌ویژه استان در طراز خوبی قرار دارد. باید دانشگاه‌ها به تقویت زیربنا‌های فرهنگی و توسعه رشته‌های مرتبط با نیاز‌های جامعه توجه کنند. نظارت بر کارکرد‌های اعضای هیئت علمی، توجه و حمایت از نخبگان در اولویت رؤسای دانشگاه‌ها باشد.

وی خواستار برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با حفظ هویت تمدن اسلامی-ایرانی، در دانشگاه‌ها شد و گفت: دانشگاه‌ها در تکریم استادانی که در مسیر ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند، گام بردارند.

امام جمعه رشت بر تقویت جایگاه پژوهش در دانشگاه‌ها نیز تأکید کرد و ادامه داد: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش مرز‌های دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

فلاحتی خواستار تبادل علمی دانشگاه‌ها با یکدیگر و سایر مراکز علمی شد و توضیح داد: در راستای لزوم تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه برای برون‌رفت از مشکلات فرهنگی و علمی پسندیده است که دانشگاه‌ها از استادان معمم بهره بگیرند و روحانیون شاخص را دعوت به همکاری کنند. دشمن از عدم آگاهی سیاسی دانشجویان به نفع خود بهره می‌گیرد و همه مقدمات حضور دانشجویان را در کشور خودشان فراهم می‌کند؛ از این‌رو باید پیرامون شیوه‌های ارتقا آگاهی‌های مربوط به دانش دین و سیاست بیشتر صحبت کرد.

وی سیاست را تدبیر جامعه عنوان کرد و ادامه داد: اگر دانشجویان سیاست‌های کشور خود را بشناسند؛ هرگز کشور خود را ترک نخواهند کرد.

ارتقای دانش سیاسی استادان و دانشجویان لازمه تعالی جامعه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارتقای دانش سیاسی استادان و دانشجویان لازمه تعالی جامعه" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارتقای دانش سیاسی استادان و دانشجویان لازمه تعالی جامعه"، کلیک کنید.