ارتقای سلاح ضد تانک حزب الله/فرمانده مقاومت فاش کرد چه چیزی در انتظار اشغالگران است

سلاح ضد تانک یکی از امکانات و توانایی هایی مهم مقاومت اسلامی لبنان است و درگیری کنونی میان حزب الله و رژیم صهیونیستی در مرزها، این سلاح را در صدر توجهات قرار داده است.

به گزارش انین، عباس فنیش، تحلیلگر امور سیاسی لبنان در شبکه المیادین درباره گسترش عملیات مقاومت لبنان در دو روز اخیر صحبت کرد و به سرنگونی پهپاد هرمس 450 رژیم صهیونیستی با موشک زمین به هوا پرداخت و تاکید کرد: این یک عملیات منحصر به فرد و دقیق بود. رژیم اشغالگر اسراییل حملاتی را انجام داد که به منطقه البقاع لبنان رسید و همچنان به دنبال گسترش حملات است. مقاومت لبنان در پاسخ به رژیم صهیونیستی گفت اگر حملات را افزایش دهی، من نیز روش خود را دارم و می دانم چگونه حملات را تشدید کنم و به این ترتیب مقاومت عمق اراضی اشغالی را هدف قرار می دهد.

فنیش تاکید کرد: مقاومت لبنان پایگاه ها و امکانات نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دهد و این حملات نتیجه خود را می دهد. حزب الله لبنان پایگاه مرون، جعتون، رویسات العلم، البغدادی، تله الطیحات، الرمثا و المرج را هدف قرار داد. مقاومت لبنان در راستای گسترش حملات پایگاه های رژیم صهیونیستی را با این روش هدف قرار می دهد. 

ارتقای سلاح ضد تانک حزب الله/فرمانده مقاومت فاش کرد چه چیزی در انتظار اشغالگران است

حزب الله به روش خود حملات را گسترش می دهد

فنیش به عملیات مقاومت در دو روز گذشته پرداخت و گفت: ابتدا حمله با موشک زمین به هوا بود و بعد جولان اشغالی در دایره آتش حملات قرار گرفت و مقاومت حملات زیادی به پایگاه های اسراییلی انجام داد. مقاومت لبنان از موشک های کاتیوشا استفاده کرد و همچنین پایگاه هوایی مرون را هدف قرار داد. حزب الله به روش خود حملات را گسترش می دهد. حزب الله لبنان هر جایی را که فکر می کند با حمله به آن پیامی را برای اسراییل می فرستد، هدف قرار می دهد. مقاومت لبنان به رژیم اشغالگر نسبت به ورود به یک جنگ نامحدود و بدون سقف هشدار می دهد.

ارتقای سلاح ضد تانک حزب الله/فرمانده مقاومت فاش کرد چه چیزی در انتظار اشغالگران است

موشک های الماس

این تحلیلگر همچنین درباره استفاده مقاومت لبنان از موشک های ضد تانک الماس علیه اهداف رژیم صهیونیستی صحبت کرد و گفت: هدف اول این موشک ها پایگاه های اسراییلی است. موشک اول به پایگاه جل العلام و سپس راس الناقوره شلیک شد. هدف دوم تانک ها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی و هدف سوم پادگان ها و ساختمان های این رژیم بود. مقاومت از سلاح خود بیشترین استفاده را می کند. استفاده از این سلاح بر اساس ماهیت میدان و ماهیت ماموریت است.

یک فرمانده در واحد «سلاح ضد تانک» مقاومت لبنان به المیادین گفت: مقاومت لبنان از طریق شناخت زیاد خود از وضعیت میدانی با هرگونه تغییری که ممکن است دشمن انجام دهد، خود را سازگار می کند. دشمن تنها شاهد حدود پنج درصد از سطح توانایی های ما بوده است. اعضای مقاومت موشک ها را از روستاها و خانه ها شلیک نکرده اند تا موجب آزار و اذیت غیرنظامیان نشوند.

این فرمانده گفت: ما در نبرد با دشمن برتری یافته ایم چرا که دشمن مدعی شد که 50 گروه از حزب الله در واحد سلاح ضد تانک را از بین برده است، در حالی که تعداد شهدای ما در نیروی ضد تانک که در درگیری با دشمن به شهادت رسیدند، از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمی کند.

در این راستا عباس فنیش تاکید کرد: مقاومت در طول سال های گذشته شناخت زیادی از وضعیت میدانی به دست آورده است و به خوبی می داند که دشمن می خواهد چه کاری انجام دهد. ارتش اشغالگر در از بین بردن این گروه ها ناتوان بوده است. مقاومت پیشرفت و تحول دایمی در جبهه فرماندهی، اطلاعات، عملیات اجرا و رهبران میدانی داشته است.

فنیش درباره چگونگی رسیدن مقاومت به این مرحله از توانایی گفت: این مسیله نتیجه شناخت زیاد در طول سال هاست. 

فرمانده مقاومت لبنان در راستای صحبت در خصوص استفاده مقاومت از سلاح ضد تانک در مقابله با اشغالگران گفت: 40 سال عمر تجربه مقاومت با این دشمن است. سلاح ضد تانک مقاومت در طول این سال ها علیه دشمن به کار گرفته شده است. ما دشمن را به خوبی می شناسیم و از ریز و درشت دشمن غافل نمی شویم و در نتیجه پیگیری کوچک ترین جزییات در خصوص دشمن باعث شده تا ما به خوبی توانایی ها و تاکتیک های آن را بشناسیم. این شناخت یکی از مهم ترین عواملی است که به مبارزان مقاومت کمک کرده تا در نبرد با دشمن برتری داشته باشند.

سامانه ثارالله

این فرمانده در خصوص سامانه ضد تانک ثارالله گفت: مقاومت یک سال پیش این سامانه را اعلام کرد اما ابتکار عمل آن مربوط به سال 2015 است. آنچه که دشمن باید در جنگ آتی انتظار آن را داشته باشد، نسل های جدیدی از سامانه ثارالله است.

هدف قرار دادن مرون پیامی برای دشمن بود

این فرمانده مقاومت تاکید کرد: حمله مقاومت به پایگاه هوایی مرون اسراییل پیامی برای دشمن بود مبنی بر اینکه مقاومت می تواند این پایگاه هوایی را از بین ببرد. اگر جنگ آتی رخ بدهد دشمن چندین برابر چیزی که در وضعیت کنونی دیده است، خواهد دید. به معنای کامل کلمه دشمن را غافلگیر خواهیم کرد. اگر این جنگ رخ بدهد دشمن در جنگلی از موشک های ضد تانک گرفتار خواهد شد و اگر سربازان دشمن بخواهند وارد خاک ما شوند، رژیم اشغالگر نمی تواند حتی یک سرباز خود را از آنجا خارج کند.

پیش از این نیز فرمانده یگان «سلاح ضد زره» حزب الله لبنان گفت: سلاح ضد زره، ستاره این نبرد است و سلاحی است که دارای انعطاف، کارآمدی و سادگی است. این سلاح در برابر انواع اهداف دشمن موثر است. ما تازه دشمن را شکست ندادیم، بلکه زمانی که تانک مرکاوا را در سال 1993 شکست دادیم، دشمن را هم شکست دادیم.

فرمانده یگان «سلاح ضد زره» حزب الله ادامه داد: زمانی که نوار مرزی را در زمان اشغال به شهر ارواح تبدیل کردیم، دشمن را شکست دادیم. زمانی دشمن را شکست دادیم که یکی از کارشناسان آن، ما را چشم ماهی هایی توصیف کرد که هرگز نمی خوابند. ما رژیم صهیونیستی را در سال 2006 شکست دادیم؛ زمانی که با سلاح «کورنت» دشمن را غافلگیر کردیم و لشکر سهل الخیام را از کار انداختیم.

پایان خبر انین

ارتقای سلاح ضد تانک حزب الله/فرمانده مقاومت فاش کرد چه چیزی در انتظار اشغالگران است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارتقای سلاح ضد تانک حزب الله/فرمانده مقاومت فاش کرد چه چیزی در انتظار اشغالگران است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارتقای سلاح ضد تانک حزب الله/فرمانده مقاومت فاش کرد چه چیزی در انتظار اشغالگران است"، کلیک کنید.