اصحاب رسانه وظیفه اصلی تبیین گری را بر عهده دارند – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان

اصحاب رسانه وظیفه اصلی تبیین گری را بر عهده دارند - خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار انین، سردار علیرضا حیدرنیا شامگاه شنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان البرز که در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، گفت: رشد شتابان و سرسام آور فناوری های نو خصوصاً در عرصه رسانه به گونه ای است که بعضاً بسیاری از انسان ها در این سرعت و شتاب پرتلاطم جا می مانند.

وی مطرح کرد: امروز نقش رسانه ها در شکل گیری اذهان، افکار و اندیشه ها پررنگ و غیرقابل کتمان است و به اذعان همه متفکران و تحلیلگران، این دنیا در حال تبدیل شدن به صحنه رزم و نبرد اندیشه ها، ایده ها و ذهن هاست. اکنون برای آینده ای طولانی جنگ از جغرافیای سرزمینی مرزها به اقلیم قلب ها و قلمروی ذهن ها رسیده است.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه امروز همه دنیا به صحنه رزم و نبرد و جنگی تبدیل شده که از حوزه سرزمینی و جغرافیایی خارج شده و به اذهان و ایده ها و اندیشه ها رسیده است، افزود: برخی کشورها در این صحنه رزم و منازعه بعضاً نابرابر شکست می خورند.

سردار حیدرنیا عنوان کرد: در جنگ ترکیبی که دشمن علیه برخی کشورها به ویژه ایران به راه انداخته، محیط منازعه پیچیده تر، ابعاد تقابل گسترده تر و تهدیدات متنوع تر شده است. برنامه ریزی های کشورهای داعیه دار مالکیت همه دنیا بر تصاحب ادراک، تفکر، نگرش و اندیشه مخاطبان متمرکز شده است.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه جنگ شناختی درصدد هدف قرار دادن قوه شناخت مردم به ویژه نخبگان و جوانان است، اظهار کرد: در نبرد و جنگ روایت ها طرفی موفق است که بتواند اراده خود را در این فضای غبارآلود و سنگین بر دشمن خود دیکته کرده و یا به گونه ای تاثیر اراده دشمن را بر نسل خود خنثی کند.

وی بیان کرد: در سال گذشته دشمن جنگ ترکیبی را علیه نظام و انقلاب به راه انداخت و سنگین ترین نبرد تبلیغاتی و عملیات روانی در طول تاریخ در یک بازه زمانی کوتاه علیه ملت به کار گرفته شد. در جنگ روایت ها دشمن به راحتی می تواند جای عشق و نفرت و شهید و جلاد را عوض کند.

سردار حیدرنیا با بیان اینکه قدرت رسانه به حدی است که می تواند یک واقعیت مجازی را جایگزین یک واقعیت حقیقی کند، عنوان کرد: ما باید خود را برای حضور مقتدرانه، کنشی و تاثیرگذار در این میدان نبرد و رزم اندیشه ها آماده کنیم. در این این شرایط چاره ای جز تشکیل یک جبهه واحد توسط جریان انقلابی در مقابل هجمه های دشمن نداریم.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه این جبهه واحد باید در مقابل هجمه های دشمن بتواند لبه جلویی منطقه نبرد خود را تقویت و علیه دشمن یکه تازی کند، خاطرنشان کرد: وظیفه جریان انقلابی برگزاری این گونه رویدادها و جشنواره ها به منظور شکل گیری یک جبهه واحد در بین جریان انقلابی و شکوفا شدن استعدادهاست.

وی با اشاره به اینکه جریان انقلابی با تقویت جبهه مردمی رسانه ای در مقابل هجمه های همه جانبه دشمن ایستادگی کند، مطرح کرد: بهترین زبان برای جایگزینی موضوعی در اندیشه مخاطب، هنر است و زبان هنر به دریافت و انتقال پیام به مخاطب کمک می کند. اصحاب رسانه هم وظیفه اصلی تبیین گری را بر عهده دارند و جایگاه و مسوولیت آنها سنگین است.

سردار حیدرنیا بیان کرد: البرز استان ظرفیت های بالقوه است و شما که امروز در اینجا حضور دارید، جمعی از خواص هستید و انتظاری که از خواص می رود از عوام نمی رود. وظیفه خواص ایجاد امید در بین مردم، کمک به مسوولان برای گره گشایی و مطالبه گری موضوعات، مشکلات و دشواری های مردم است تا بتوانیم مشکلات استان را هرچه زودتر رفع کنیم.

شایان ذکر است همزمان با این مراسم، آیین اختتامیه دهمین جشنواره شعر بسیج، یازدهمین جشنواره ادبیات داستانی و پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه بسیج نیز برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

اصحاب رسانه وظیفه اصلی تبیین گری را بر عهده دارند – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اصحاب رسانه وظیفه اصلی تبیین گری را بر عهده دارند – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اصحاب رسانه وظیفه اصلی تبیین گری را بر عهده دارند – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.