اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در یزد تشدید شد – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان

اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در یزد تشدید شد - خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری انین، محسن میرزایی گفت: از سال ۱۳۸۷ با استقرار پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی در فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد، اقدامات مؤثری در اجرای مقررات بهداشتی بین‌المللی (IHR) و پیشگیری از ورود بیماری‌های واگیر به استان انجام می‌شود.

میرزایی افزود: فعالیت این پایگاه در طول سال، در زمان ورود تمامی پروازهای خارجی و به‌ویژه در زمان بازگشت زائران بیت الله الحرام، اربعین حسینی و تعطیلات نوروز به اوج خود می‌رسد و امسال هم با توجه به بازگشت سه هزار و ۱۳۰ زائر یزدی حج تمتع طی ۱۳ پرواز از ۲۱ تیر الی ۲۴ تیرماه، تمهیدات ویژه‌ای برای حفظ سلامت زائران و جامعه در نظر گرفته شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار کرد: تیم بهداشتی-درمانی مجهز، در این مکان مستقر هستند و تعداد ۱۰ کارشناس بیماری‌ها، پنج پزشک، دو کارشناس آزمایشگاه و دو کارشناس سلامت محیط از مرکز بهداشت شهرستان یزد، مسئولیت معاینات پزشکی، غربالگری بیماری‌های واگیر، نمونه‌گیری و صیانت از سلامت زائران را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: علاوه بر این، تیم‌های عملیاتی اورژانس، بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت استان تا دو هفته پس از بازگشت زائران در آماده‌باش کامل قرار دارند.

میرزایی با اشاره به انجام پنج پرواز از فرودگاه جده و انتقال یک‌هزار و ۱۷۵ زائر به یزد گفت: از این تعداد، جهت ۵۲ نفر از زائران با علائم شبه آنفلوانزا، نمونه‌گیری PCR کووید ۱۹ و آنفلوانزا انجام و نتایج به آزمایشگاه ارسال شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به بیماری تب دنگی اضافه کرد: با توجه به احتمال ورود بیماری تب دنگی و ناقل آن به استان، پایگاه مراقبت مرزی به رپید تست‌های تشخیصی تب دنگی مجهز شده و دو مرحله چک حشره‌شناسی با استقرار ۶۰ اویترپ (تله‌گذاری حشره‌شناسی) در نقاط مستعد فرودگاه انجام، همچنین جلسات آموزشی برای کارکنان فرودگاه و دستگاه‌های همکار در فرآیند بازگشت زائران برگزار شده است.

اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در یزد تشدید شد – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در یزد تشدید شد – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در یزد تشدید شد – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.