خلاصه کتاب از بازخوردت متشکرم

کتاب «از بازخوردت متشکرم» نوشته داگلاس استون و شیلا هین به بررسی چالش‌های دریافت بازخورد می‌پردازد و با معرفی سه محرک هیجانی (حقیقت رابطه هویت) و سه نوع بازخورد (قدردانی مربی‌گری ارزیابی) ابزارهایی برای پذیرش مؤثر آن ارائه می‌دهد.

خلاصه کتاب از بازخوردت متشکرم

خلاصه فصل 1 کتاب از بازخوردت متشکرم : سه محرک هیجانی

در این فصل از کتاب «از بازخوردت متشکرم» داگلاس استون و شیلا هین به بررسی سه محرک هیجانی می‌پردازند که می‌توانند فرآیند دریافت بازخورد را مختل کنند: محرک‌های حقیقتی رابطه‌ای و هویتی. این محرک‌ها نه تنها به‌عنوان موانع عمل می‌کنند بلکه اطلاعاتی ارزشمند درباره منابع دشواری‌های ما در مواجهه با بازخورد ارائه می‌دهند.

محرک‌های حقیقتی زمانی فعال می‌شوند که محتوای بازخورد را نادرست ناعادلانه یا غیرمفید بدانیم. این احساس می‌تواند منجر به خشم نارضایتی یا انکار شود. برای مقابله با این محرک نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که ابتدا تلاش کنیم بازخورد را درک کنیم نه اینکه فوراً آن را رد کنیم. این فرآیند شامل شناسایی تفاوت‌ها در داده‌ها و تفسیرها و همچنین پذیرش امکان اشتباه در درک خودمان است.

محرک‌های رابطه‌ای زمانی بروز می‌کنند که فرد ارائه‌دهنده بازخورد را به‌عنوان منبع مشکل می‌بینیم نه خود بازخورد. این احساس می‌تواند ناشی از پیش‌داوری‌ها سوءتفاهم‌ها یا تاریخچه روابط باشد. برای مدیریت این محرک مهم است که تمرکز خود را از قضاوت درباره فرد به درک نیت و محتوای بازخورد منتقل کنیم.

محرک‌های هویتی زمانی فعال می‌شوند که بازخورد تهدیدی برای هویت یا عزت‌نفس ما تلقی می‌شود. این احساس می‌تواند منجر به واکنش‌های دفاعی انکار یا احساس شرم شود. برای مقابله با این محرک نویسندگان توصیه می‌کنند که هویت خود را به‌عنوان فرآیندی در حال رشد و تحول ببینیم و از دیدگاه ثابت به دیدگاه رشدی تغییر نگرش دهیم.

در نهایت نویسندگان تأکید می‌کنند که شناخت و درک این محرک‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا واکنش‌های خود را مدیریت کرده و در گفت‌وگوهای بازخوردی با مهارت بیشتری عمل کنیم. این فصل به‌عنوان مبنایی برای فصول بعدی کتاب عمل می‌کند که به تفصیل به راهکارهای مقابله با هر یک از این محرک‌ها می‌پردازد.

نکات کلیدی فصل 1 کتاب از بازخوردت متشکرم:

  • محرک‌های هیجانی: حقیقتی رابطه‌ای هویتی
  • محرک حقیقتی: احساس نادرستی یا ناعادلانه بودن بازخورد
  • محرک رابطه‌ای: مشکل در ارتباط با فرد ارائه‌دهنده بازخورد
  • محرک هویتی: تهدید هویت یا عزت‌نفس توسط بازخورد
  • راهکار: درک بازخورد تمرکز بر نیت دیدگاه رشدی

خلاصه فصل 2 کتاب از بازخوردت متشکرم : قدردانی مربی‌گری و ارزیابی را از هم تفکیک کنید

در این فصل از کتاب «از بازخوردت متشکرم» داگلاس استون و شیلا هین به تفکیک سه نوع اصلی بازخورد می‌پردازند: قدردانی مربی‌گری و ارزیابی. این تفکیک به خوانندگان کمک می‌کند تا با درک دقیق‌تری از هر نوع بازخورد واکنش‌های مناسب‌تری نشان دهند و از فرآیند دریافت بازخورد بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

قدردانی به‌عنوان اولین نوع بازخورد به‌منظور ابراز تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و دستاوردهای فرد ارائه می‌شود. این نوع بازخورد باید مشخص اصیل و در قالبی باشد که گیرنده آن را ارزشمند بداند. برای مثال قدردانی می‌تواند به‌صورت عمومی خصوصی یا از طریق پاداش‌های مالی و ارتقاء شغلی ابراز شود.

مربی‌گری نوع دوم بازخورد است که با هدف ارائه راهنمایی و پیشنهاد برای بهبود عملکرد فرد صورت می‌گیرد. این نوع بازخورد به‌منظور کمک به رشد و توسعه فردی ارائه می‌شود و معمولاً شامل توصیه‌هایی برای بهبود روش‌ها و رفتارها است.

ارزیابی سومین نوع بازخورد است که به‌منظور سنجش و اندازه‌گیری عملکرد فرد در مقایسه با استانداردها یا انتظارات مشخص ارائه می‌شود. این نوع بازخورد معمولاً شامل رتبه‌بندی‌ها نمرات یا ارزیابی‌های رسمی است که وضعیت فعلی فرد را نشان می‌دهد.

نویسندگان در این فصل تأکید می‌کنند که تفکیک این سه نوع بازخورد از یکدیگر به‌ویژه در محیط‌های کاری و آموزشی می‌تواند به کاهش سوءتفاهم‌ها و افزایش اثربخشی بازخوردها کمک کند. آن‌ها همچنین پیشنهاد می‌کنند که در هنگام دریافت بازخورد به نوع آن توجه کرده و بر اساس نوع بازخورد واکنش مناسب نشان دهیم تا از فرآیند دریافت بازخورد به‌طور مؤثرتری بهره‌مند شویم.

نکات کلیدی فصل 2 کتاب از بازخوردت متشکرم:

  • انواع بازخورد: قدردانی مربی‌گری ارزیابی
  • قدردانی: ابراز تشکر از تلاش‌ها و دستاوردها
  • مربی‌گری: ارائه راهنمایی برای بهبود عملکرد
  • ارزیابی: سنجش عملکرد نسبت به استانداردها
  • اهمیت تفکیک: کاهش سوءتفاهم و افزایش اثربخشی

خلاصه فصل 3 کتاب از بازخوردت متشکرم : پیش از هر چیز بازخورد را بفهمید

در این فصل از کتاب «از بازخوردت متشکرم» داگلاس استون و شیلا هین بر اهمیت درک دقیق بازخورد پیش از واکنش به آن تأکید می‌کنند. آن‌ها توضیح می‌دهند که برای بهره‌برداری مؤثر از بازخورد ابتدا باید آن را به‌طور کامل درک کرد و سپس به آن پاسخ داد. این فرآیند شامل شناسایی نوع بازخورد (قدردانی مربی‌گری یا ارزیابی) تشخیص محرک‌های هیجانی مرتبط با آن و بررسی تفاوت‌های احتمالی در تفسیر بازخورد میان فرد ارائه‌دهنده و گیرنده است.

نویسندگان با معرفی مفاهیم «تشخیص اشتباه» (wrong spotting) «تشخیص تفاوت‌ها» (difference spotting) و «تشخیص درست» (right spotting) به خوانندگان ابزارهایی ارائه می‌دهند تا بتوانند بازخورد را به‌صورت جامع و بدون پیش‌داوری تحلیل کنند. آن‌ها همچنین بر لزوم شفاف‌سازی انتظارات و اهداف در فرآیند بازخورد تأکید می‌کنند تا از سوءتفاهم‌ها جلوگیری شود.

در نهایت این فصل به خوانندگان می‌آموزد که پیش از واکنش به بازخورد ابتدا آن را به‌طور کامل درک کنند و سپس با رویکردی آگاهانه و با در نظر گرفتن زمینه‌های مختلف به آن پاسخ دهند.

نکات کلیدی فصل 3 کتاب از بازخوردت متشکرم:

  • اهمیت درک بازخورد: قبل از واکنش نشان دادن
  • شناسایی نوع بازخورد: قدردانی مربی‌گری ارزیابی
  • تشخیص محرک‌های هیجانی: بررسی احساسات مرتبط با بازخورد
  • مفاهیم کلیدی: تشخیص اشتباه تشخیص تفاوت‌ها تشخیص درست
  • شفاف‌سازی انتظارات: جلوگیری از سوءتفاهم‌ها

خلاصه فصل 4 کتاب از بازخوردت متشکرم : نقاط کور خود را ببینید

در این فصل از کتاب «از بازخوردت متشکرم» داگلاس استون و شیلا هین به مفهوم «نقاط کور» در فرآیند دریافت بازخورد می‌پردازند. نویسندگان توضیح می‌دهند که هر فرد به‌طور طبیعی دارای blind spots یا نقاط کور است که شامل باورها رفتارها یا ویژگی‌هایی می‌شود که از دید خود فرد پنهان است اما ممکن است برای دیگران آشکار باشد. این نقاط کور می‌توانند مانع از دریافت مؤثر بازخورد شوند و درک نادرست از خود و دیگران ایجاد کنند.

نویسندگان با اشاره به مطالعات روان‌شناسی و تجربیات بالینی نشان می‌دهند که افراد معمولاً تمایل دارند تا بازخوردهایی را که با تصویر خودشان از خودشان هم‌خوانی ندارد نادیده بگیرند یا رد کنند. این واکنش‌های دفاعی می‌توانند شامل انکار توجیه یا حمله به منبع بازخورد باشند. برای مقابله با این واکنش‌ها نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که فرد باید با خودآگاهی بیشتری به بازخوردها گوش دهد و به‌جای دفاع به دنبال درک عمیق‌تر از خود و رفتارهایش باشد.

در ادامه نویسندگان ابزارهایی را برای شناسایی و کاهش نقاط کور ارائه می‌دهند. این ابزارها شامل تکنیک‌های بازتابی مانند پرسش‌های خودآگاهی تمرین‌های گوش دادن فعال و استفاده از منابع بازخورد متنوع است. آن‌ها تأکید می‌کنند که ایجاد فضایی امن و حمایت‌گر برای دریافت بازخورد می‌تواند به کاهش مقاومت‌های روانی و افزایش پذیرش بازخورد کمک کند.

در نهایت این فصل به خوانندگان می‌آموزد که شناسایی و درک نقاط کور خود گامی اساسی در فرآیند رشد شخصی و حرفه‌ای است. با پذیرش بازخوردهای صادقانه و استفاده از آن‌ها برای اصلاح رفتارها و باورهای نادرست فرد می‌تواند به توسعه خود ادامه دهد و روابط مؤثرتری با دیگران برقرار کند.

نکات کلیدی فصل 4 کتاب از بازخوردت متشکرم:

  • مفهوم نقاط کور: باورها و رفتارهای پنهان از دید فرد
  • تمایل به نادیده گرفتن بازخوردهای ناهمخوان: با تصویر خود
  • واکنش‌های دفاعی: انکار توجیه حمله به منبع بازخورد
  • ابزارهای شناسایی نقاط کور: پرسش‌های خودآگاهی گوش دادن فعال
  • اهمیت فضای امن: کاهش مقاومت و افزایش پذیرش بازخورد

خلاصه کتاب از بازخوردت متشکرم

خلاصه فصل 5 کتاب از بازخوردت متشکرم : محرک‌های رابطه‌ای

در این فصل از کتاب «از بازخوردت متشکرم» داگلاس استون و شیلا هین به بررسی محرک‌های رابطه‌ای می‌پردازند که در فرآیند دریافت بازخورد تأثیرگذار هستند. این محرک‌ها به‌ویژه زمانی فعال می‌شوند که احساسات ما نسبت به فرد ارائه‌دهنده بازخورد یا نحوه ارائه آن تحت تأثیر قرار گیرد.

نویسندگان توضیح می‌دهند که محرک‌های رابطه‌ای می‌توانند از دو منبع اصلی ناشی شوند: نخست برداشت‌های ما از فرد ارائه‌دهنده بازخورد مانند اعتبار مهارت یا نیت او؛ و دوم نحوه ارائه بازخورد از جمله زمان مکان و لحن استفاده‌شده. این عوامل می‌توانند موجب شوند که حتی بازخوردهای سازنده نیز به‌عنوان تهدید یا حمله تلقی شوند.

برای مقابله با این محرک‌ها استون و هین پیشنهاد می‌کنند که فرد دریافت‌کننده بازخورد باید ابتدا احساسات خود را شناسایی کرده و سپس سعی کند بازخورد را از فرد ارائه‌دهنده آن تفکیک کند. این فرآیند شامل پرسش‌هایی مانند «آیا این بازخورد به‌خودی‌خود مفید است؟» و «آیا احساسات من نسبت به فرد ارائه‌دهنده بر درک من از بازخورد تأثیر گذاشته است؟» می‌باشد.

در ادامه نویسندگان بر اهمیت درک سیستم رابطه‌ای تأکید می‌کنند. آن‌ها بیان می‌کنند که هر رابطه‌ای دارای الگوها و دینامیک‌های خاص خود است که می‌تواند بر نحوه دریافت و تفسیر بازخورد تأثیر بگذارد. شناخت این الگوها می‌تواند به فرد کمک کند تا واکنش‌های خود را مدیریت کرده و بازخورد را به‌صورت مؤثرتری دریافت کند.

در نهایت این فصل به خوانندگان می‌آموزد که با شناسایی و مدیریت محرک‌های رابطه‌ای می‌توانند فرآیند دریافت بازخورد را بهبود بخشیده و از آن برای رشد شخصی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

نکات کلیدی فصل 5 کتاب از بازخوردت متشکرم:

  • محرک‌های رابطه‌ای: تحت تأثیر احساسات نسبت به فرد ارائه‌دهنده
  • منابع محرک‌ها: برداشت از فرد نحوه ارائه بازخورد
  • تفکیک بازخورد از فرد: پرسش در مورد مفید بودن بازخورد
  • درک سیستم رابطه‌ای: شناخت الگوها و دینامیک‌ها
  • مدیریت واکنش‌ها: بهبود فرآیند دریافت بازخورد

خلاصه فصل 6 کتاب از بازخوردت متشکرم : سیستم رابطه را بشناسید

در این فصل از کتاب «از بازخوردت متشکرم» داگلاس استون و شیلا هین به مفهوم «سیستم رابطه» می‌پردازند و تأکید می‌کنند که هر رابطه‌ای چه در محیط کار و چه در زندگی شخصی یک سیستم پیچیده است که از تعاملات نقش‌ها انتظارات و تاریخچه‌های مشترک تشکیل شده است. آن‌ها توضیح می‌دهند که برای درک درست بازخورد باید این سیستم را شناسایی و تحلیل کرد.

نویسندگان بیان می‌کنند که در بسیاری از مواقع مشکلات و سوءتفاهم‌ها در فرآیند دریافت بازخورد ناشی از عدم درک صحیح سیستم رابطه‌ای است. به‌عنوان مثال ممکن است فردی بازخوردی را از همکار یا مدیر خود دریافت کند و آن را به‌عنوان حمله شخصی تلقی کند در حالی که این بازخورد ممکن است ناشی از نقش‌ها و انتظارات مشخص در آن سیستم باشد.

برای مدیریت مؤثر این سیستم استون و هین پیشنهاد می‌کنند که افراد ابتدا باید نقش‌ها و انتظارات خود و دیگران را شناسایی کنند. سپس با درک این نقش‌ها و انتظارات می‌توانند بازخوردها را در زمینه‌ای مناسب تحلیل کنند و از آن‌ها برای بهبود عملکرد و روابط خود بهره‌برداری کنند.

در نهایت این فصل به خوانندگان می‌آموزد که با شناخت و تحلیل سیستم‌های رابطه‌ای می‌توانند واکنش‌های خود را به بازخوردها مدیریت کرده و از آن‌ها به‌صورت مؤثرتری استفاده کنند.

نکات کلیدی فصل 6 کتاب از بازخوردت متشکرم:

  • مفهوم سیستم رابطه: تعاملات نقش‌ها انتظارات
  • عدم درک سیستم: علت مشکلات در دریافت بازخورد
  • شناسایی نقش‌ها و انتظارات: درک زمینه‌ای بازخورد
  • تحلیل بازخورد: در زمینه‌ای مناسب
  • مدیریت واکنش‌ها: استفاده مؤثر از بازخورد

خلاصه فصل 7 کتاب از بازخوردت متشکرم : محرک‌های هویتی

در این فصل از کتاب «از بازخوردت متشکرم» داگلاس استون و شیلا هین به بررسی «محرک‌های هویتی» می‌پردازند. این محرک‌ها زمانی فعال می‌شوند که بازخورد دریافتی تهدیدی برای هویت یا تصویر خودمان از خودمان به‌شمار می‌آید. هویت فردی ما شامل داستانی است که درباره خودمان می‌سازیم؛ مثلاً «من فردی منطقی هستم» یا «من مادر مهربانی هستم». زمانی که بازخوردی با این داستان در تضاد قرار گیرد ممکن است احساس تهدید شرم یا بی‌ارزشی کنیم.

نویسندگان توضیح می‌دهند که این نوع بازخوردها می‌توانند باعث واکنش‌های هیجانی شدید شوند زیرا به‌طور مستقیم با احساسات و باورهای عمیق ما در ارتباط هستند. برای مدیریت این واکنش‌ها آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که ابتدا باید این احساسات را شناسایی کرده و سپس سعی کنیم بازخورد را از هویت خود تفکیک کنیم. این فرآیند شامل پرسش‌هایی مانند «آیا این بازخورد به‌خودی‌خود مفید است؟» و «آیا احساسات من نسبت به فرد ارائه‌دهنده بر درک من از بازخورد تأثیر گذاشته است؟» می‌باشد.

در ادامه نویسندگان بر اهمیت پرورش هویت رشدمحور تأکید می‌کنند. این نوع هویت به‌جای تمرکز بر ویژگی‌های ثابت بر فرآیند یادگیری و رشد تأکید دارد. با پذیرش این نگرش می‌توانیم بازخوردها را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری و بهبود ببینیم نه تهدیدی برای هویت خود. در نهایت این فصل به خوانندگان می‌آموزد که با شناسایی و مدیریت محرک‌های هویتی می‌توانند واکنش‌های خود را به بازخوردها مدیریت کرده و از آن‌ها به‌صورت مؤثرتری استفاده کنند.

نکات کلیدی فصل 7 کتاب از بازخوردت متشکرم:

  • محرک‌های هویتی: تهدید هویت یا تصویر از خود
  • هویت فردی: داستان‌هایی که درباره خود می‌سازیم
  • واکنش‌های هیجانی: احساس تهدید شرم بی‌ارزشی
  • تفکیک بازخورد از هویت: پرسش در مورد مفید بودن بازخورد
  • هویت رشدمحور: تمرکز بر یادگیری و رشد

خلاصه فصل 8 کتاب از بازخوردت متشکرم : مداربندی ذهن و خلق و خویتان را بشناسید

در این فصل از کتاب «از بازخوردت متشکرم» داگلاس استون و شیلا هین به بررسی چگونگی تأثیر ذهن و خلق و خو بر فرآیند دریافت بازخورد می‌پردازند. آن‌ها توضیح می‌دهند که ذهن انسان به‌طور طبیعی تمایل دارد تا اطلاعات را به‌صورت انتخابی پردازش کند و بر اساس تجربیات گذشته باورها و احساسات به آن‌ها واکنش نشان دهد. این ویژگی می‌تواند منجر به تحریف در درک بازخورد و واکنش‌های غیرمنطقی شود.

نویسندگان با معرفی مفهوم «مداربندی ذهن» به این نکته اشاره می‌کنند که افکار و احساسات ما به‌صورت یک چرخهٔ بازخوردی عمل می‌کنند که می‌تواند خود را تقویت یا تضعیف کند. به‌عنوان مثال افکار منفی می‌توانند منجر به احساسات منفی شوند و این احساسات می‌توانند افکار منفی را تقویت کنند. برای شکستن این چرخه آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که فرد باید با شناسایی و تغییر افکار منفی به تغییر احساسات و در نتیجه رفتارهای خود بپردازد.

در ادامه نویسندگان به تأثیر خلق و خو بر دریافت بازخورد اشاره می‌کنند. آن‌ها بیان می‌کنند که افراد با خلق و خوی مثبت معمولاً بازخوردها را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری می‌بینند در حالی که افراد با خلق و خوی منفی ممکن است آن‌ها را تهدیدآمیز یا انتقادی تلقی کنند. برای مدیریت این تأثیر آن‌ها توصیه می‌کنند که فرد باید با تمرین‌های خودآگاهی و تنظیم هیجانی خلق و خوی خود را به‌گونه‌ای مدیریت کند که دریافت بازخورد را تسهیل کند.

در نهایت این فصل به خوانندگان می‌آموزد که با شناخت و مدیریت مداربندی ذهن و خلق و خو می‌توانند واکنش‌های خود را به بازخوردها بهبود بخشیده و از آن‌ها به‌صورت مؤثرتری استفاده کنند.

نکات کلیدی فصل 8 کتاب از بازخوردت متشکرم:

  • مداربندی ذهن: چرخه افکار و احساسات
  • تأثیر افکار منفی: تقویت احساسات منفی
  • تأثیر خلق و خو: مثبت دیدن بازخورد در مقابل تهدید
  • خودآگاهی و تنظیم هیجانی: مدیریت خلق و خو
  • بهبود واکنش‌ها: با شناخت و مدیریت ذهن و خلق و خو

خلاصه فصل 9 کتاب از بازخوردت متشکرم : دست از تحریف و دستکاری بردارید

در این فصل از کتاب «از بازخوردت متشکرم» داگلاس استون و شیلا هین به بررسی نحوهٔ پردازش و تفسیر بازخوردها می‌پردازند و بر لزوم اجتناب از تحریف و دستکاری در این فرآیند تأکید می‌کنند. آن‌ها توضیح می‌دهند که افراد به‌طور طبیعی تمایل دارند بازخوردها را بر اساس باورها تجربیات و احساسات خود تفسیر کنند که این امر می‌تواند منجر به درک نادرست یا تحریف بازخورد شود.

نویسندگان با معرفی پنج روش برای مقابله با این تحریف‌ها به خوانندگان ابزارهایی ارائه می‌دهند تا بتوانند بازخورد را به‌صورت دقیق‌تری دریافت و تحلیل کنند. این روش‌ها شامل آمادگی و هوشیاری پیش از دریافت بازخورد تفکیک احساسات داستان و خود بازخورد محدود کردن داستان‌های درونی به واقعیت‌های قابل‌تأیید تغییر زاویهٔ دید برای درک بهتر و پذیرش این حقیقت که نمی‌توانیم نحوهٔ دید دیگران را کنترل کنیم می‌باشد.

در ادامه استون و هین بر اهمیت پرورش هویت رشدی تأکید می‌کنند و بیان می‌کنند که با پذیرش این نگرش می‌توان بازخوردها را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری و بهبود دید و رفتار خود در نظر گرفت. در نهایت این فصل به خوانندگان می‌آموزد که با شناسایی و مدیریت تحریف‌های شناختی می‌توانند واکنش‌های خود را به بازخوردها بهبود بخشیده و از آن‌ها به‌صورت مؤثرتری استفاده کنند.

نکات کلیدی فصل 9 کتاب از بازخوردت متشکرم:

  • اجتناب از تحریف: در پردازش بازخورد
  • تمایل به تفسیر بر اساس باورها: منجر به درک نادرست
  • روش‌های مقابله با تحریف: آمادگی تفکیک محدود کردن داستان‌ها تغییر زاویه دید پذیرش دیدگاه دیگران
  • اهمیت هویت رشدی: فرصتی برای یادگیری
  • بهبود واکنش‌ها: با مدیریت تحریف‌های شناختی

خلاصه فصل 10 کتاب از بازخوردت متشکرم : هویتی رشد محور در خودتان پرورش دهید

در این فصل از کتاب «از بازخوردت متشکرم» داگلاس استون و شیلا هین به اهمیت پرورش هویت رشد محور می‌پردازند. آن‌ها توضیح می‌دهند که هویت رشد محور به‌جای تمرکز بر ویژگی‌های ثابت و غیرقابل تغییر بر فرآیند یادگیری و توسعه تأکید دارد. این نوع هویت به افراد کمک می‌کند تا بازخوردها را به‌عنوان فرصتی برای رشد ببینند نه تهدیدی برای عزت‌نفس.

نویسندگان بیان می‌کنند که با پرورش هویت رشد محور افراد می‌توانند از بازخوردهای منفی به‌عنوان ابزاری برای بهبود عملکرد خود استفاده کنند. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که افراد باید نسبت به بازخوردها کنجکاو باشند و به‌جای دفاع از خود به دنبال درک و یادگیری از آن‌ها باشند.

در ادامه استون و هین بر اهمیت پذیرش اشتباهات و شکست‌ها به‌عنوان بخش طبیعی و ضروری از فرآیند یادگیری تأکید می‌کنند. آن‌ها بیان می‌کنند که با تغییر نگرش نسبت به اشتباهات و شکست‌ها افراد می‌توانند از آن‌ها به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد استفاده کنند.

در نهایت این فصل به خوانندگان می‌آموزد که با پرورش هویت رشد محور می‌توانند بازخوردها را به‌عنوان ابزاری برای یادگیری و توسعه خود ببینند و از آن‌ها برای بهبود عملکرد و روابط خود بهره‌برداری کنند.

نکات کلیدی فصل 10 کتاب از بازخوردت متشکرم:

  • هویت رشد محور: تمرکز بر یادگیری و توسعه
  • فرصتی برای رشد: دیدن بازخوردها
  • بازخوردهای منفی: ابزاری برای بهبود عملکرد
  • کنجکاوی: در برابر بازخوردها
  • پذیرش اشتباهات: به عنوان بخش طبیعی از یادگیری

درباره نویسنده کتاب از بازخوردت متشکرم : شیلا هین

شیلا هین استاد حقوق در دانشکده حقوق هاروارد و عضو پروژه مذاکره هاروارد در کنار داگلاس استون کتاب پرفروش بین‌المللی «از بازخوردت متشکرم» را تألیف کرده‌اند. هین بنیان‌گذار گروه مشاوره Triad است و در زمینه آموزش مذاکره و مدیریت تعارض با سازمان‌هایی چون پیکسار فدرال رزرو و کاخ سفید همکاری داشته است. او در رسانه‌هایی مانند NPR CNBC و برنامه‌های تلویزیونی متعددی حضور داشته و به‌عنوان نویسنده در نیویورک تایمز و Harvard Business Review فعالیت کرده است.

نویسنده کتاب از بازخوردت متشکرم : شیلا هین

کتاب های مرتبط با از بازخوردت متشکرم

  • Difficult Conversations: How to Discuss What Matters Most :
    نوشته داگلاس استون شیلا هین و بروس پاتون این کتاب به بررسی چگونگی مدیریت مکالمات دشوار می‌پردازد و ابزارهایی برای برقراری ارتباط مؤثر در موقعیت‌های حساس ارائه می‌دهد.

  • Crucial Conversations: Tools for Talking When Stakes Are High :
    نوشته کری پترسون جوزف گرنی ران مک‌میلان و آلیس فریزر این کتاب راهکارهایی برای مدیریت مکالمات حیاتی و پرتنش در محیط‌های کاری و شخصی ارائه می‌دهد.

  • Radical Candor: Be a Kick-Ass Boss Without Losing Your Humanity :
    نوشته کیم اسکات این کتاب به مدیران می‌آموزد که چگونه با صداقت و همدلی بازخورد دهند تا عملکرد تیم را بهبود بخشند.

  • The Coaching Habit: Say Less, Ask More & Change the Way You Lead Forever :
    نوشته مایکل بَنگِی استَنیه این کتاب تکنیک‌هایی برای مربی‌گری مؤثر و پرسش‌های کلیدی برای هدایت مکالمات توسعه‌ای ارائه می‌دهد.

  • Nonviolent Communication: A Language of Life :
    نوشته مارشال روزنبرگ این کتاب به اصول ارتباط غیرخشونت‌آمیز می‌پردازد و راهکارهایی برای برقراری ارتباط همدلانه و مؤثر ارائه می‌دهد.

  • Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ :
    نوشته دانیل گلمن این کتاب به بررسی اهمیت هوش هیجانی در موفقیت فردی و اجتماعی می‌پردازد و راهکارهایی برای تقویت آن ارائه می‌دهد.

  • Mindset: The New Psychology of Success :
    نوشته کارول دوک این کتاب به بررسی تأثیر نگرش‌های ذهنی بر موفقیت و نحوه پرورش ذهنیت رشد می‌پردازد.

  • The Power of Feedback: Giving, Seeking, and Using Feedback for Performance Improvement :
    نوشته جوزف ای. فِیرمن این کتاب به بررسی اهمیت بازخورد در بهبود عملکرد و راهکارهایی برای ارائه و دریافت آن می‌پردازد.

  • Thanks for the Feedback: The Science and Art of Receiving Feedback Well :
    نوشته داگلاس استون و شیلا هین این کتاب به بررسی چالش‌های دریافت بازخورد و ارائه ابزارهایی برای استفاده مؤثر از آن می‌پردازد.

  • The Art of Feedback: Giving, Seeking, and Using Feedback for Performance Improvement :
    نوشته جوزف ای. فِیرمن این کتاب به بررسی هنر بازخورد از جمله نحوه ارائه دریافت و استفاده از آن برای بهبود عملکرد می‌پردازد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خلاصه کتاب از بازخوردت متشکرم" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خلاصه کتاب از بازخوردت متشکرم"، کلیک کنید.