طرح‌های آبخیزداری در استان سمنان توسعه می‌یابد/ ذخیره آب و جلوگیری از سیل

طرح‌های آبخیزداری در استان سمنان توسعه می‌یابد/ ذخیره آب و جلوگیری از سیل

به گزارش خبرگزاری انین استان سمنان ،محمد راستین اظهار کرد: در راستای توسعه طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در استان سمنان اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های متعددی را در دست اجرا داریم که می‌توان به توسعه عملیات بیولوزیک وبیو مکانیک، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اشاره کرد.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به افتتاح 12پروژه آبخیزداری در هفته دولت امسال اضافه کرد: این طرح‌ها شامل احداث 3 مورد بند خاکی، 3مورداحداث سرریز سنگ وملات، 6 مورد پروژه احداث بندهای سنگ وملاتی ویک مورد لایروبی می باشد. که دو مورد از این پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی انجام شده وبقیه موارد از محل اعتبارات ملی واستانی اجرایی شده است. مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرایی شدن این پروژه ها 220 میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: در سالهای گذشته در سطح حوزه های آبخیز دارای مطالعه استان حدود 600 هزار متر مکعب عملیات سنگ وملاتی و 2میلیون و700 هزار متر مکعب عملیات خاکی صورت گرفته است که توانسته است در تغذیه آبخوان های موجود نقش مهمی ایفا کند.  
راستین مساحت حوزه های آبخیز  استان را 5 میلیون و 500 هزار هکتار عنوان کرد و گفت :37 درصد مساحت حوزه های آبخیز استان دارای پتانسیل سیلخیزی است.

طرح‌های آبخیزداری در استان سمنان توسعه می‌یابد/ ذخیره آب و جلوگیری از سیل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرح‌های آبخیزداری در استان سمنان توسعه می‌یابد/ ذخیره آب و جلوگیری از سیل" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرح‌های آبخیزداری در استان سمنان توسعه می‌یابد/ ذخیره آب و جلوگیری از سیل"، کلیک کنید.