مراسم بیست و یکم رمضان در گناوه برگزار شد – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار انین، همزمان با دومین شب از لیالی با فضیلت قدر و در شب شهادت مظلومانه مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع)، آیین های ویژه این شب در نقاط مختلف شهرستان گناوه همزمان با سراسر کشور برگزار شد و مومنان دریادل با حضور در اماکن پیش بینی شده به راز و نیاز با معبود خود پرداختند و در سوگ مولای خود عزاداری کردند.

برگزاری مراسم معنوی دومین شب از شب های قدر در شهرستان گناوه در مساجد و حسینیه ها و، تکایا و مکان های مذهبی با حضور پرشور مردم مومن و متدین شهرستان برگزار شد.

همزمان با دومین شب از لیالی قدر و در شب شهادت مظلومانه مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع)، آیین های ویژه این شب در مصلی جمعه گناوه با حضور مومنان و خداجویان برگزار شد.

مراسم بیست و یکم رمضان در گناوه برگزار شد

در این آیین معنوی سخنرانی، قرایت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم قرآن به سر برگزار شد و شرکت کننده در این آیین ها با دعا و استغاثه و بر سر گذاشتن قرآن مجید، از درگاه خداوند متعال و بخشنده، آمرزش گناهان، از درگاه احدیت خواستار شدند.

مراسم بیست و یکم رمضان در گناوه برگزار شد

شب زنده داران و مومنان حاضر در آیین های احیا دومین شب قدر در غم و سوگواری مولای متقیان حضرت علی (ع) عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.

بسیاری از مردم و خانواده ها نیز از خانه های خود و با برپایی مجالس دعا و عزاداری خانگی مراسم این شب را برگزار کردند.

شب قدر شب یکی از شب های مهم و تعیین کننده در سرنوشت هر انسانی و بهترین فرصت برای طلب مغفرت و آمرزش گناهان است و در قرآن کریم و روایات ایمه (ع) مورد تاکید بسیار قرار گرفته و خداوند سوره ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است.

بر اساس روایات و احادیث یکی از شب های 19، 21 و 23 رمضان، شب قدر است و مومنان و روزه داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند می پردازند و شب زنده داری می کنند.

فضیلت هیچیک از شب ها در طول سال مانند شب قدر نیست، ارزش عبادت در این شب ها از هزار ماه بیشتر ذکر شده است و به استفاده بهینه از برکات این لیالی بسیار سفارش شده است.

مراسم بیست و یکم رمضان در گناوه برگزار شد – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مراسم بیست و یکم رمضان در گناوه برگزار شد – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مراسم بیست و یکم رمضان در گناوه برگزار شد – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.