پر کردن 1062 چاله در کرمانشاه تا پایان سال/آسفالت 900 کوچه در سال 1402 ترمیم شده است

پر کردن 1062 چاله در کرمانشاه تا پایان سال/آسفالت 900 کوچه در سال 1402 ترمیم شده است

به گزارش خبرنگار انین کرمانشاه، حمید اعتصام فر عصر امروز شنبه (نوزدهم اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: تنظیم آسفالت سطح شهر تا آذر ماه هر سال انجام می شود و پس از آن به دلیل سرمای هوا و رطوبت زمین عملاً امکان انجام عملیات آسفالت در هیچ مرحله ای وجود ندارد.

وی افزود: یکی از دلایل این مسیله این است که دمای محیط برای انجام عملیات آسفالت باید 25 درجه و برای لکه گیری باید نهایتاً 10 درجه سانتی گراد باشد، همچنین آسفالت از مصالح سنگی تهیه می شود و در صورت وجود رطوبت مصالح دستگاه آسیب می بیند.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: پس از آذرماه هر سال مکاتبات با شهرداری های مناطق صورت می گیرد و مصوبات لازم برای روکش آسفالت و لکه گیری به روش ماشینی و دستی برنامه ریزی می شود.

وی ادامه داد: روکش آسفالت و ترمیم آن به روش دستی در سطح کوچه ها انجام می شود، این روش موجب کاستی های زیادی بوده و به همین دلیل عمده گلایه ها در همین حوزه است.

اعتصام فر خاطرنشان کرد: ما دارای چند روستا و شهرک جدید هستیم که به تازگی به کرمانشاه الحاق شده اند، تیم ما در سطح حوزه معاونت گزارش مناطق را بررسی و دسته بندی کرده و گزارشات به صورت عملی در سال جدید اجرا می شود.

وی ابراز کرد: 6 میلیون متر مربع معادل حدود 50 درصد از معابر شهری کرمانشاه در سال 1400 آسیب دیده محسوب می شدند، همچنین 70 درصد کوچه های سطح شهر آسیب دیده است.

وی عنوان کرد: یک برنامه پنج ساله برای ترمیم 20 درصد از معابر آسیب دیده در هر سال تنظیم شد و در این راستا در هر سال یک میلیون و 200 هزار متر مربع ترمیم معابر شهری شامل روکش لکه گیری و آسفالت انجام می شود.

معاون عمرانی شهردار کرمانشاه تشریح کرد: در صورت عملی شدن این برنامه بین پنج تا 10 سال آینده عملاً آسیبی در معابر شهری وجود نخواهد داشت و این مسیله به عواملی مانند میزان تردد در معابر، آسیب مجدد برخی از آنها و اضافه شدن آن به لیست تعمیرات بستگی دارد.

وی اضافه کرد: در سال 1401 آسفالت یک هزار کوچه و در سال 1402 آسفالت 900 کوچه و 194 خیابان ترمیم شده است، در حال حاضر بالغ بر هشت هزار و 700 کوچه در سطح شهر داریم که پنج هزار کوچه معادل 70 درصد آن به اجرای ترمیم آسفالت نیاز دارد.

اعتصام فر گفت: 2 و نیم میلیون متر مربع از معابر شهری تاکنون آسفالت شده و هر متر مربع آسفالت به سه میلیون ریال هزینه نیاز دارد، در سال جاری سه میلیارد و 600 میلیون میلیارد ریال هزینه آسفالت شده و در سال آینده نیز این هزینه افزایش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و دویست هزار متر مربع آسفالت در سال 1403 در معابر شهری اجرا خواهد شد، برای انجام این عملیات چهار میلیارد و 500 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

اعتصام فر در پایان گفت: یک هزار و 62 چاله در خیابان های اصلی و فرعی کرمانشاه وجود دارد که بالغ بر 510 چاله در خیابان های فرعی است، این چاله ها تا نوروز 1403 پر می شوند.

46

پر کردن 1062 چاله در کرمانشاه تا پایان سال/آسفالت 900 کوچه در سال 1402 ترمیم شده است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پر کردن 1062 چاله در کرمانشاه تا پایان سال/آسفالت 900 کوچه در سال 1402 ترمیم شده است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پر کردن 1062 چاله در کرمانشاه تا پایان سال/آسفالت 900 کوچه در سال 1402 ترمیم شده است"، کلیک کنید.