چرا باید به محل نصب دستگیره کابینت دقت داشته باشیم؟

کابینت‌ها مهم‌ترین عناصری هستند که به آشپزخانۀ ما شکل می‌دهند و به همین دلیل باید در انتخاب ظاهر آن‌ها نهایت دقت را به خرج دهیم. در این بین دستگیره یا Handle تعیین‌کنندۀ بخش بزرگی از جذابیت کلی کابینت‌ به شمار می‌آید. انتخاب بهترین محل نصب دستگیره کابینت به شما اجازه می‌دهد تا بر شکوه این عنصر مهم بیفزایید و در نهایت آشپزخانه‌ای متفاوت در اختیار داشته باشید. متأسفانه در اکثر موارد به این موضوع بسیار مهم توجه نمی‌شود و به همین دلیل کابینت‌ها آن‌گونه که بایدوشاید زیبا به نظر نمی‌رسند. اگر دوست دارید دستگیرۀ کابینت‌های خود را در جایگاه مناسبی قرار دهید در ادامۀ متن با ما همراه باشید. دستگیره کابینت انواع و اشکال گوناگونی دارد.

چرا باید به محل نصب دستگیره کابینت دقت داشته باشیم؟

به گفتۀ سایت Cliqstudios؛ دستگیره کابینت‌ها همانند جواهراتی در دل آشپزخانه هستند. تفاوتی ندارد که از چه نوع کابینتی در آشپزخانۀ خود استفاده می‌کنید‌ در هر صورت باید به این موضوع توجه داشته باشید که دستگیره‌ها نیز جزو ارزشمندی از کل دکوراسیون برشمرده می‌شوند. حتی اگر گران‌قیمت‌ترین کابینت‌های چوبی را به کار بگیرید اما دستگیرۀ‌ آنان به‌درستی نصب نشده باشد یک نوع عدم هماهنگی در کل آشپزخانه قابل‌ مشاهده خواهد بود.

به همین علت است که تمامی طراحان داخلی و همچنین تولیدکنندگان کابینت پیشنهاد می‌کنند محل آموزش نصب دستگیره مخفی کابینت را به‌دقت انتخاب کنیم. قرارگیری دستگیره‌ها در یک جای مناسب باعث خواهد شد تا کابینت‌های بسیار ساده و ارزان نیز جذاب و دوست‌داشتنی به نظر برسند؛ بنابراین چنانچه برای دکوراسیون آشپزخانۀ خود اهمیت قائل هستید و دوست دارید این بخش از منزل به بهترین شکل ممکن جلوه کند‌ علاوه بر خرید دستگیره‌های باکیفیت لازم است محل نصب دستگیره کابینت را به‌صورت صحیح تشخیص دهید.

محل نصب در کابینت‌های دارای قاب

کابینت‌های آشپزخانه در حالت کلی به دو دستۀ اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند. دستۀ نخست کابینت‌ قاب‌دار و دستۀ دوم نیز کابینت بدون قاب است. محل نصب دستگیره در هر یک از این کابینت‌ها متفاوت خواهد بود زیرا ساختار آن‌ها با هم فرق دارد و یکسان نیست. چنانچه از کابینت‌هایی استفاده می‌کنید که درب آن‌ها دارای قاب اختصاصی خود است توصیه می‌شود دستگیره از لبۀ تحتانی درب پنج تا هفت سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

این فاصلۀ اندک باعث خواهد شد تا در دست گرفتن دستگیره‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. علاوه بر این زیبایی کلی قاب درب کابینت همچنان قابل مشاهده خواهد بود. فراموش نکنید که فاصلۀ دستگیره از لبۀ پایینی باید در تمامی کابینت‌ها یکسان تعیین شود. به‌عنوان مثال اگر در اولین کابینت این فاصله برابر با پنج سانتی‌متر است در سایر کابینت‌ها نیز باید همین نسبت را رعایت کنیم.  

محل نصب دستگیره در کابینت‌های فاقد قاب

این دسته از محصولات را می‌توان نسل جدید کابینت‌های آشپزخانه دانست. عدم وجود قاب برای درب این کابینت‌ها بر روی محل نصب دستگیرۀ آن‌ها نیز اثرگذار خواهد بود. درحالی‌که برای کابینت‌های قاب‌دار فاصلۀ پنج تا هفت سانتی‌متری پیشنهاد می‌شود محل نصب دستگیره کابینت در این محصولات باید سه تا شش سانتی‌متر از لبۀ پایینی فاصله داشته باشد.

برای اندازه‌گیری چنین فواصلی می‌توانید از متر کمک بگیرید اما بهتر است به سراغ ابزارهای تخصصی‌تری همچون شابلون مخصوص نصب دستگیره بروید. بر روی این شابلون‌ها فواصل استاندارد از قبل علامت‌گذاری شده‌اند تا بتوانید با سرعت بسیار زیادی دستگیره‌ها را در محل تعیین‌شده برای آنان قرار دهید. اگر شابلون و یا متر در اختیار ندارد ناچار به استفاده از خط کش خواهید بود. بهتر است از خط‌کش‌هایی کمک بگیرید که بر روی آن‌ها فواصل به‌صورت میلی‌متری نمایش داده‌ شده‌اند. این کار منجر به افزایش دقت شما می‌شود.

چرا باید به محل نصب دستگیره کابینت دقت داشته باشیم؟

کابینت‌های دستگیره مخفی

یکی دیگر از سبک‌هایی که در سال‌های اخیر محبوبیت بالایی کسب کرده است سبک کابینت با دستگیرۀ مخفی محسوب می‌شود. عدم مشاهدۀ مستقیم دستگیره در این محصولات باعث شده است تا چنین نامی به آن‌ها اختصاص یابد.  دستگیره های مخفی کابینت دارای مدل‌های مختلفی هستند که این مدل‌ها عبارت‌اند از:

  • دستگیره مخفی ال L
  • دستگیره مخفی یو U
  • دستگیره مخفی کابینت هوایی یا H

این نوع دستگیره‌ها دقیقاً در بخش درونی درب کابینت قرار می‌گیرند و فاصلۀ بسیار زیادی با لبۀ پایینی آن دارند. البته در برخی موارد آن‌‌‌ها بر روی یونیت کابینت جای‌گذاری می‌شوند. شایان ذکر است که دستگیره‌های مخفی در دو مدل عمودی و افقی به فروش می‌رسند که اشاره به نحوۀ قرارگیری آن‌ها در داخل یونیت کابینت دارد. در واقع این مهم‌ترین تفاوت بین محل نصب دستگیره کابینت‌های عادی و مخفی است. ازآنجاکه به‌کارگیری این دستگیره‌ها نسبت به مدل‌های ساد‌ه‌تر کمی پیچیده است توصیه می‌شود از راهنمایی متخصصان ماهر در این رابطه کمک بگیرید.

تصحیح محل نصب دستگیره کابینت

همۀ ما ممکن است در زمان تعیین محل نصب کابینت دچار خطا شویم. این موضوع بیشتر زمانی به وجود می‌‌آید که در فرایند اندازه‌گیری دقت لازم را به کار نبرده باشیم. در اکثر موارد محل نصب پیچ‌های دستگیره باید سوراخ شود. همین موضوع تصحیح اشتباهات ما را دشوار می‌کند زیرا چاره‌ای به جز تعویض کامل درب کابینت پیش رویمان قرار ندارد.

البته اگر میزان خطای اندازه‌گیری شما چندان زیاد نیست (در حد پنج یا شش میلی‌متر) می‌توانید از این کار صرف‌نظر کنید و در کنار محل قبلی یک سوراخ جدید ایجاد کنید. علاوه بر این برای پوشاندن محل سوراخ اشتباه باید محصولاتی را که به‌عنوان برچسب کابینت شناخته می‌شوند در همان قسمت به کار بگیرید. البته بهترین راهکار موجود همان تعویض کل درب کابینت است.

سخن پایانی

بخش بزرگی از فضای هر آشپزخانه به کابینت‌ها اختصاص پیدا می‌کند و به همین دلیل است که باید تمام تلاش خود را جهت بهبود زیبایی آن‌ها به کار ببریم. یکی از موارد مهمی که در این زمینه به آن اشاره می‌شود تعیین جایگاه دقیق دستگیرۀ کابینت‌ است. این موضوع شاید ساده به نظر برسد اما نمی‌‌توان از اهمیت آن چشم‌پوشی کرد.

برای پیدا کردن بهترین محل نصب دستگیره کابینت باید به نوع قاب به‌کاررفته در آن‌ها توجه داشته باشیم. اگر به دنبال استفاده از یک سبک مدرن در آشپزخانۀ خود هستید می‌توانید به سراغ دستگیرۀ مخفی بروید. فروشگاه بزرگ یراق دات کام بزرگ‌ترین عرضه‌کنندۀ انواع دستگیرۀ کابینت آمادۀ خدمت‌رسانی به شما عزیزان در این زمینه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا باید به محل نصب دستگیره کابینت دقت داشته باشیم؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا باید به محل نصب دستگیره کابینت دقت داشته باشیم؟"، کلیک کنید.