فعالیت 107 راهنمای گردشگری در کردستان

فعالیت 107 راهنمای گردشگری در کردستان

به گزارش خبرگزاری انین از سنندج، منصور مهرزاد روز چهارشنبه 2 اسفندماه 1402 ضمن تبریک فرارسیدن 21 فوریه روز جهانی راهنمایان گردشگری اظهار کرد: طبق آخرین آمار تعداد 107 نفر راهنمای گردشگری دارای کارت شناسایی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: راهنمایان گردشگری کردستان افرادی پویا، فعال و صاحب فکر و ارایه کننده تصویری جامع و کامل از فرهنگ، تاریخ و تمدن این منطقه هستند.

او با بیان اینکه کردستان به دلیل پتانسیل های بالای گردشگری یکی از استان های پیشرو در زمینه آموزش راهنمایان گردشگری است، افزود: فعالان این حوزه در بخش های مختلف طبیعت گردی، اکوتوریسم، پرنده شناسی، فرهنگی، باستان شناسی، موزه ها و … به صورت تیوری و عملی آموزش های لازم را کسب کرده اند.

مهرزاد با اشاره به حمایت همه جانبه از فعالان این حوزه عنوان کرد: توانمندسازی فعالان این بخش می تواند زیربنای صنعت گردشگری کردستان را مستحکم تر کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، راهنمایان گردشگری کردستان از اول فروردین ماه 1403 به مدت 12 روز در دو نوبت کاری به راهنمایی گردشگران در اماکن و بناهای تاریخی و گردشگری استان خواهند پرداخت.

او با تاکید بر اینکه تمامی تورها و دفاتر باید از ظرفیت راهنمایان دارای مجوز استفاده کنند، بیان کرد: نقش راهنمایان گردشگری در راهنمایی و جلب رضایت مسافران و گردشگران و ترغیب آنها به سفری دوباره به استان اهمیت زیادی دارد.

46

فعالیت 107 راهنمای گردشگری در کردستان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت 107 راهنمای گردشگری در کردستان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت 107 راهنمای گردشگری در کردستان"، کلیک کنید.