ساخت 7 مدرسه 15 کلاسه برای اتباع خارجی در تهران

ساخت 7 مدرسه 15 کلاسه برای اتباع خارجی در تهران

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه 200 هزار دانش آموز اتباع وجود دارد، گفت: تقریبا از این آمار 130 هزار دانش آموز اتباع در شهرستان های استان تهران ساکن هستند و امسال 7 مدرسه 12 تا 15 کلاسه در یک سال برای اتباع ساخته شده است.

ایران، کشوری با بیش از 83 میلیون نفر جمعیت، دومین میزبان مهاجران در جهان است. برای بیش از نیم قرن، پناهندگان از عراق و افغانستان به ایران پناه می بردند و مسیولان متولی نباید اجازه دهند که اتباع، به هر شهری که دلشان می خواهد بروند و ساکن شوند. حضور اتباع در کشور باید تقسیم شود تا مشکلاتی در خصوص آموزش آنها به وجود نیاید، زیرا حضور آنها بر اقتصاد و جامعه ایران تاثیرات مختلفی دارد.

حضور 130 هزار دانش آموز اتباع در شهرستان های تهران

عباس زارع، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه 200 هزار دانش آموز اتباع وجود دارد، در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری انین، اظهار کرد: تقریبا از این آمار 130 هزار دانش آموز اتباع در شهرستان های استان تهران ساکن هستند و امسال 7 مدرسه 12 تا 15 کلاسه در یک سال برای اتباع ساخته شده است.

تامین بخشی از اعتبارات مدارس اتباع توسط دولت

وی با اشاره به مناطق مدارس ساخته شده برای اتباع، تصریح کرد: مدارس برای اتباع در مناطق 15 و 18 و شهرستان های استان تهران از جمله قرچک، ملارد، پاکدشت، شهریار و کهریزک تامین اعتبار شد که بخشی از آن توسط اعتبارات دولتی انجام می شود.

زارع ادامه داد: برای 1403 هنوز پروژه ای در دست اقدام نداریم؛ اما برنامه ریزی هایی در این خصوص انجام شده است و قصد داریم پروژه های مشارکتی با کمیساریای عالی حقوق بشر و وزارت آموزش و پرورش در آینده ای نزدیک داشته باشیم.

ساخت 7 مدرسه 15 کلاسه برای اتباع خارجی در تهران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساخت 7 مدرسه 15 کلاسه برای اتباع خارجی در تهران" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساخت 7 مدرسه 15 کلاسه برای اتباع خارجی در تهران"، کلیک کنید.