احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت/ ماکرون: پلن C هم داریم – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان

احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت/ ماکرون: پلن C هم داریم - خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری انین به نقل از واشنگتن پست، امانویل ماکرون، رییس جمهور فرانسه می گوید که اگر مخاطرات و تهدیدهای امنیتی بیش از حد باشد، امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک 2024 پاریس در فضای باز، وجود دارد.

مراسم افتتاحیه المپیک 2024 پاریس برای نخستین بار قرار است تا خارج از فضای بسته و در رود سن و کرانه آن برگزار شود.

ماکرون با اشاره به اینکه از زمان آغاز المپیک، نیروهای امنیتی در سطحی بی سابقه بسیج خواهند شد، تاکید کرد: با این حال، بسته به تحلیل و ارزیابی ما از شرایط، اگر به این نتیجه برسیم که مخاطراتی وجود دارد، برنامه های جایگزینی تدارک دیده ایم. در واقع، علاوه بر «پلن بی»، «پلن سی» هم وجود دارد.

انتظار می رود حدود 10 هزار 500 ورزشکار در قلب فرانسه و در مسیری حدود 6 کیلومتری، در قلب فرانسه روی رود سن رژه را روی قایق برگزار کنند.

ماکرون گفته است که سازمان دهندگان به منظور محدود کردن مخاطرات امنیتی شاید اقدم به کاهش مسیر رژه ورزشکاران روی رود سن گرفته یا حتی «مراسم را به ورزشگاه استادوفرانس» منتقل کنند.

سازمان دهندگان در ابتدا برای این مراسم افتتاحیه باشکوه، حضور حدود 600 هزار تماشاگر را پیش بینی کرده بودند که عمده آنها از کرانه های رودخانه و به طور رایگان به تماشای مراسم خواهند نشست اما نگرانی های لجستیکی و امنیتی دولت را مجبور به کاهش انتظارات و بلندپروازی اش کرد و اوایل سال جاری، این تعداد تماشاگر به حدود 300 هزار نفر کاهش یافت.

همچنین دولت فرانسه تصمیم گرفته است تا حضور رایگان گردشگران در مراسم افتتاحیه به دلیل نگرانی های امنیتی، لغو شود. با این تصمیم، حضور رایگان تنها با ارایه دعوتنامه میسر خواهد بود.

پیش تر راشاتودی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که سرویس های اطلاعاتی فرانسه با اشاره به حمله تروریستی اخیر به حومه مسکو، از مقامات فرانسه خواسته اند تا مراسم پرزرق و برق افتتاحیه بازی های المپیک 2024 پاریس را به دلیل نگرانی های عمیق امنیتی، لغو کنند. بازی های المپیک تابستانی امسال از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) در پاریس برگزار می شود.

احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت/ ماکرون: پلن C هم داریم – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت/ ماکرون: پلن C هم داریم – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت/ ماکرون: پلن C هم داریم – خبرگزاری انین | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.