علت اوتیسم در کودکان چیست

بیماری اوتیسم چیست؟درجات مختلف این بیماری می تواند از یک اختلال ساده که تا حدودی زندگی طبیعی بیمار را محدود می کند، تا یک ناتوانی شدید که به مراقبت های اساسی نیاز دارد، گستردگی داشته باشد. به دنبال لباس اسپایدرمن بزرگسال در فروشگاه های مختلف گشتم ولی طرح مد نظرم را پیدا نکردم .کودکان مبتلا به اوتیسم در برقراری ارتباط مشکل دارند و قادر به فهم افکار و احساسات دیگران نیستند، بنابراین در بیان احساسات خود از طریق کلمات، رفتارها، حالات صورت یا لمس کردن دچار مشکل هستند.

علت اوتیسم در کودکان چیست

علایم اوتیسم چیست؟

علایم اوتیسم معمولا در سه سال اول زندگی ظاهر می شود و برخی کودکان این علایم را از بدو تولد نشان می دهند. با این حال بعضی ها در ابتدا طبیعی به نظر می رسند، اما این علایم به طور ناگهانی از 18 تا 36 ماهگی ظاهر می شوند. برخی افراد تا زمانی که در جامعه حضور نیابند، علایم اختلالات ارتباطی را بروز نخواهد داد. بیماری اوتیسم تاثیرات فراوانی بر تعاملات اجتماعی و ارتباطات فرد می گذارد،علایم اوتیسم در نوزادان چیست؟در نظر داشته باشید که کودکان اوتیسمی بسیار حساسند. مثلا ممکن است در مواجهه با صدا، لمس، بو یا دیدن مناظری که برای دیگران عادی است، دچار مشکلات جدی و یا دردناکی شوند

همچنین این کودکان ممکن است حرکاتی تکرارشونده و تقلیدی مانند تاب خوردن، قدم زدن یا دست زدن را انجام دهند و واکنش های غیرعادی نسبت به مردم یا وابستگی شدیدی به اشیا دارند.کودکان اوتیسمی در برابر تغییرات معمول زندگی مقاومت داشته یا با رفتارهای پرخاشگرانه به خود آسیب می رسانند. پوشیدن لباس های مرد عنکبوتی باعث میشود همه به شما توجه کنند و همچنین یک انتخاب عالی برای تولدها میباشد . ممکن است گاهی اوقات اصلا متوجه افراد، اشیا یا اتفاقات اطراف خود نشوند. برخی از این کودکان ممکن است دچار تشنج شوند و اولین تشنج آن ها در زمان بلوغ باشد.

اوتیسم اختلال پیچیده ای است که طیف وسیعی از مشکلات رفتاری را شامل می شود، به همین دلیل علت اوتیسم نیز پیچیده بوده و به راحتی نمی توان علت بروز آن را به یک فاکتور ثابت نسبت داد.در مطلب قبل درباره اینکه اوتیسم چیست، برای آشنایی بیشتر با این اختلال، انواع و میزان شیوع آن در مقاله اوتیسم چیست؟ صحبت کردیم. در این مقاله به علت های بروز این اختلال می پردازیم.اوتیسم، یک اختلال رشدی مغزی بوده، که ایجاد اختلال در بخش هایی از مغز که مسیول تفسیر پیام های دریافتی از اندام های حسی و پردازش گفتار در مغزاست، منجر به اوتیسم می شود.

هم ژنتیک و هم محیط ممکن است، در به وجود آمدن اوتیسم نقش داشته باشند و هر کدام به تنهایی یا به صورت ترکیبی می توانند علت اوتیسم باشند.علت اوتیسم چیست؟.امروزه نقایصی در ژن های برخی افراد داری اوتیسم شناسایی گردیده است. در حقیقت اوتیسم یک نشانه ژنتیکی قوی دارد، که البته بسیار پیچیده است و به وسیله تقابل بین ژنی (گروهی از ژن ها) یا گاهی جهش ژنی ایجاد می شود.کودکانی که خواهر یا بردار یا والدی با ASD دارند در معرض خطر بالاتری هستند. همچنین دوقلوها بیشتر دچار این بیماری می شوند، تا کودکانی که یک برادر و خواهر اوتیسم دارند.

امروزه محققان به بررسی این موضوع می پردازند، که چه چیزی می تواند منجر به این تغییرات و دگرگونی های ژنتیک گردد و مشخص شده است تاثیر آلاینده های زیست محیطی و تخریبی که در محیط زندگی انسان به وجود آمده نقش بسزایی در آن ایفا می کند.امروزه دیگر عنوان می شود که در حدود 62 درصد علل زیست محیطی و ترکیب آن با عوامل ژنتیک می تواند منجر به اوتیسم گردد.از دیگر علل این بیماری می تواند به آسیب های اولیه در دوره رشد مرتبط باشد، که این عوامل شامل: فلزات سنگین موجود در جو، حشره کش ها و واکسینه دوران کودکی می باشد، که البته فرضیه واکسینه به طور زیستی رد شده است.

همچنین عواملی مانند، عفونت های ویروسی، رشد مغزی، رژیم غذایی، تغییرات مجرای گوارشی، سموم، مسمومیت با جیوه، عدم استفاده از ویتامین ها و املاح نیز در رابطه با علت اوتیسم بیان شده است.علاوه بر این ها عواملی مانند عوارض و مشکلات دوران بارداری و سن بالای پدر یا مادر احتمال ابتلای کودکان به اوتیسم را بالا می برد. همچنین وقتی یک زن باردار داروهای خاصی مانند داروهای دیابت و مُسکن ها را مصرف کند و یا دچار چاقی مفرط است، احتمال ابتلای کودک او به اوتیسم بالا می رود.

علت اوتیسم و ژنتیک به دلیل این که بیماری اوتیسم سابقه ی خانوادگی دارد، محققان فکر می کنند ترکیب خاصی از ژن ها علت ایجاد اوتیسم در کودک است. اما عواملی مانند سن بالای پدر یا مادر احتمال ابتلای کودکان به اوتیسم را بالا می برد.برخی بررسی ها می گویند احتمال به ارث رسیدن اوتیسم از خانواده مادری بیشتر از خانواده پدری است. همچنین مشاهده شده است در خانواده هایی که یک کودک مبتلا به اوتیسم وجود دارد، خطر اینکه کودکی دیگر با این بیماری داشته باشند بیشتر است.به نظر می رسد که چندین ژن متفاوت در اختلال طیف اوتیسم یا درخودماندگی نقش دارند. حدود 10 % از کودکان مبتلا به ASD دارای یک اختلال ژنتیکی قابل شناسایی، مانند سندرم شکننده ایکس، اسکلروزیس سلولی، سندرم دان و اختلالات کروموزومی هستند.

در کودکان، تغییرات ژنتیکی (جهش) ممکن است خطر اختلال طیف اوتیسم را افزایش دهد. ژن ها ممکن است بر توسعه مغز یا نحوه ارتباط سلول های مغز تاثیر بگذارند یا شدت علایم طیف اوتیسم را تعیین کنند. بعضی از جهش های ژنتیکی به ارث برده می شوند، در حالی که برخی به صورت خود به خود ایجاد می شوند.اوتیسم و عوامل محیطی:در حال حاضر پژوهشگران در حال تحقیقات هستند، که تاثیر عواملی از قبیل عفونت های ویروسی، مشکلات دوران بارداری یا آلاینده های هوایی را در تحریک اختلال طیف اوتیسم دریابند.

خرید لباس بتمن برای کودکان مدرسه خیریه را از فروشگاه انلاین و با تخفیف ویژه انجام دادم . این اختلال باعث آسیب در تعاملات اجتماعی و ارتباط و همچنین بروز رفتارهای تکراری و ویژه می شود. اوتیسم بسیاری از بخش های مغز را تحت تاثیر قرار می دهد و این که چطور این اتفاق رخ می دهد، هنوز به درستی درک نشده است.همچنین بعضی مطالعات در افراد اتیسم، ناهنجاری هایی در چندین ناحیه مغزی شامل مخچه، آمیگدال (بادامه) و هیپوکامپ را نشان داده اند.علت اوتیسم هنوز شناخته شده نیست و نمی توان یک دلیل خاص برای آن مشخص کرد. با توجه به پیچیدگی این اختلال و این حقیقت که علایم طیف اوتیسم و شدت آن متفاوت است، احتمالاً دلایل زیادی برای آن وجود دارد.

در معرض سموم و آلودگی هوا قرار گرفتن به عنوان یکی از علل اوتیسم مطرح شده است. مثلاً مناطق خاصی از زمین ممکن است به علت وجود سموم خاص به بروز اوتیسم بیانجامد. مثلاً افزایش اوتیسم در مناطق خاصی از ژاپن را به علت سم منتقل شده از ماهی می دانند.یکی از این مواردی که دانشمندان در زمینه علت اوتیسم بر آن متمرکز شده اند، آلاینده های محیط زیست و از جمله آنها آلاینده های هوا است.دلیل بررسی علل زیست محیطی را می توان به رشد فزاینده و همزمان اختلال اتیسم و آلاینده ها مرتبط دانست.

همچنین محققان به این نتیجه رسیدند زنانی که هنگام بارداری در معرض یا در نزدیکی سموم یا کودهای شیمیایی قرار دارند یا در مزارعی کار یا زندگی می کنند که از این سموم استفاده می کنند، به احتمال بیشتری فرزندانی اوتیسمی به دنیا می آورند.با توجه به نتایج پژوهش ها احتمال اینکه کودک این مادران به اوتیسم مبتلا شود، دو سوم بیشتر از فرزند مادرانی است که در دوره بارداری در معرض این سموم قرار نداشته اند.مصرف داروهای خاص در دوران بارداری:استفاده از برخی داروها و مواد شیمیایی در زمان بارداری می تواند یکی دیگر از علت های اوتیسم باشد و ریسک اوتیسم را بالا ببرد. وقتی یک زن باردار داروهای خاصی مانند داروهای دیابت، داروهای ضد تشنج و مُسکن ها را مصرف کند، احتمال ابتلای کودک او به اوتیسم بالا می رود.

همچنین کودکان، زنان بارداری که سابقه مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی داشته باشند، یا در معرض مواد شیمیایی خاص قرار گیرند نیز شانس ابتلای فرزند به اوتیسم را افزایش می دهند.محققان می گویند نوزادانی که داخل رحم مادر در معرض برخی از داروهای خاص از جمله والپروییک اسید و تالیدومید قرار دارند و یا مصرف بیش از حد ویتامین ها و آهن دوران بارداری در حدی که سبب و مسمومیت جنین با این مواد شود، خطر ابتلا به اوتیسم در آن ها بسیار افزایش می یابد.مصرف داروهای ضد انعقاد در دوران بارداری، ابتلای مادر به اختلالات متابولیک مانند دیابت و چاقی در دوران بارداری نیز در ابتلای نوزاد به اوتیسم موثر است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علت اوتیسم در کودکان چیست" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علت اوتیسم در کودکان چیست"، کلیک کنید.