۴۰ درصد از دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک باید بروزرسانی شوند

برادران در گفت‌وگو با انین خبر داد: 

۴۰ درصد از دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک باید بروزرسانی شوند

سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال حاضر عمر مفید برخی از تجهیزات شرکت کنترل ترافیک به پایان رسیده و در بسیاری از موارد نیاز است که رویکرد آن تجهیزات عوض شده و حدود ۴۰ درصد دوربین‌های ما به به‌روزرسانی نیاز دارند.

حمید برادران سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری انین، اظهار کرد: سامانه‌های ثبت تخلفات و به ویژه تخلف سرعت غیرمجاز، به مانند همه تجهیزات الکترونیکی و به فراخور خودشان خرابی و خاموشی دارند. 

وی تصریح کرد: اینکه بگوییم تجهیزاتی هستند که دائم و در طول ۲۴ ساعت در ۷ روزه هفته کار می‌کنند و خرابی ندارند، امکان‌پذیر نیست و ممکن است گاهی مشکلاتی پیش بیاید.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: در مورد تجهیزات شرکت کنترل ترافیک به طور متوسط بین ۸ تا ۱۰ درصد خرابی‌هایی داریم که روزانه اتفاق می‌افتند و تعمیر و رفع خرابی آن‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت آینده جزو وظایف پیمانکار است.

حفاری‌های غیرمجاز و قطعی شبکه فیبر نوری، عامل برخی مشکلات فعلی هستند

برادران همچنین یادآور شد: گاهی بعضی از قطعی‌های تجهیزات شرکت کنترل ترافیک مرتبط با شبکه فیبر نوری و حفاری‌های غیر مجوز دار در سطح شهر تهران است که چیزی نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ درصد آن ۱۰ درصد خرابی مربوط به این خرابی و اختلال در شبکه فیبر نوری است که در این مورد یک مقدار به زمان بیشتری برای برقراری ارتباط نیاز دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: همکاران ما در حوزه زیرساخت همواره تلاش می‌کنند که در کمتر از یک هفته کاری مشکلات پیش آمده را در حوزه تجهیزات شرکت کنترل ترافیک برطرف کرده و به جریان کار برگردانند و در گام اول باید محل حادثه شناسایی شده و اتفاقی که افتاده تشخیص داده شود و پس از آن اقدامات لازم اجرایی شود.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: در خصوص تأمین تجهیزات و قطعات مورد استفاده در تجهیزات ما سعی کردیم یک نسلی را از سال ۱۳۹۱ که وارد حوزه کنترل سرعت با دوربین‌ها شدیم، توان و اعتبارات اصلی خود را در پوشش حداکثری شهر بگذاریم و تجهیزات فعلی حدود ۱۲ تا ۱۳ سال در بزرگراهها، تونل‌ها و … در گرما و سرما نصب بوده است.

برادران خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمر مفید تجهیزات فوق به پایان رسیده است و در بسیاری از موارد نیاز است که رویکرد آن تجهیزات عوض شده و حدود ۴۰ درصد دوربین‌های ما نیاز به به‌روزرسانی دارند.

وی همچنین تصریح کرد: رویکرد قدیم دوربین‌های ثبت تخلف این بود که فقط پلاک خودروی متخلف را پایش می‌کرد و در مدل‌های جدید این دوربین‌ها علاوه بر اینکه سرعت بالای خودروها پایش می‌شود، همه خودروهای عبوری از دوربین‌ها پایش می‌شود و این مسئله منتج می‌شود که بتوانیم سرعت متوسط بزرگراهی را کنترل کنیم و شهرداری در حال پیاده سازی سامانه‌هایی است که بتواند سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط را ثبت کند.

همه تجهیزات شرکت کنترل ترافیک تولید داخل هستند

سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: مشکلی که قبلا درباره اینکه رانندگان بعد از برخورد و مشاهده دوربین سرعت خود را کاهش و پس از آن سرعتشان را کاهش می‌دهند را شناسی کردیم و با کنترل سرعت متوسط این معضل را رفع خواهیم کرد و در واقع در این زمینه با دوربین‌ها و تجهیزات جدید و به روز تا پایان سال ۱۴۰۳ پوشش حداکثری می‌دهیم.

برادران تاکید کرد: با توجه به توانمندیهای شرکت‌های دانش بنیان، همه تجهیزاتی که در حال حاضر در حوزه کنترل ترافیک استفاده می‌شود، تولید شرکت‌های فوق بوده و تقریبا هیچ مشکلی در این حوزه نداریم و تحریمها تاثیر آنچنانی روی این حوزه و تجهیزات مورد نیاز نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع همه تجهیزات مورد استفاده در شرکت کنترل ترافیک و تجهیزاتی که نصب است به طور صد در صدی تولید داخل است.

۴۰ درصد از دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک باید بروزرسانی شوند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۴۰ درصد از دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک باید بروزرسانی شوند" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۴۰ درصد از دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک باید بروزرسانی شوند"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه