رایزنی سیول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش انین، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال 2026 معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سیول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی ها ادامه می دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی بیند.

بیش از 28 هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سیول در افزایش 13.9 درصدی هزینه های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد 2019، کره جنوبی حدود 920 میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می کرد اما ترامپ از سیول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال 2025 منقضی می شود.

پایان خبر انین

رایزنی سیول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه های حضور سربازان آمریکایی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رایزنی سیول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه های حضور سربازان آمریکایی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رایزنی سیول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه های حضور سربازان آمریکایی"، کلیک کنید.